PRAHA – Keď 3. mája 2020 štartoval u našich západných susedov imidžový projekt CNN Prima NEWS, manažéri si stanovili jasný cieľ, ktorý komunikovali smerom k verejnosti. Do roka chceli mať celodennú sledovanosť spravodajského kanálu nad 1,5 percentami. Realita je zatiaľ iná.

Logo CNN Prima NEWS. Zdroj: iprima.cz

CNN je značka a mala by byť zárukou kvality a dôveryhodnosti. Výsledky sledovanosti CNN Prima NEWS za prvých päť mesiacov o tom nesvedčia. Po prvom štvrťroku skupina Prima komunikovala celodennú priemernú sledovanosť spravodajskej stanice na úrovni 0,37 percenta divákov.

V októbri sa Prima pochválila rastúcou sledovanosťou

,,Najlepšiu sledovanosť od spustenia mal spravodajský kanál CNN Prima NEWS za mesiac september s hodnotou celodennej sledovanosti 0,43 percenta v cieľovej skupine divákov vo veku 15+. Najsledovanejším programom boli HLAVNÉ SPRÁVY z 28.9.2020. Na CNN Prima NEWS ich sledovalo 67 000 divákov ( share 1,67% ) v cieľovej skupine 15+,” informovala skupina Prima.

0.43 CNN Prima NEWS vs 5,2 percenta ČT 24

Sledovanosť CNN Prima NEWS síce podrástla oproti predchádzajúcim mesiacom, nie však výrazne, skôr zanedbateľne, až na hranici štatistickej chyby. Nárast je asi o 0,06 percenta oproti predchádzajúcemu kvartálu. Úplne inak, skôr ako fiasko, však čísla pôsobia v porovnaní s konkurenčnou verejnoprávnou spravodajskou ČT24. Tá na svojom webe pravidelne informuje o priemernej celodennej sledovanosti spravodajského kanálu okolo piatich percent v cieľovej skupine 15+.

Dôveryhodný gigant ČT24 je značkou na trhu 15 rokov, príchod CNN Prima NEWS televízia vôbec nepocítila. Zdroj: ČT

ČT24 za päť mesiacov od mája do septembra absolútne nepocítila príchod CNN Prima NEWS na český trh. Podľa informácií, ktoré ČT zverejnila, v septembri dosiahol spravodasjký kanál ČT sledovanosť 5,2 percenta. Čo je až 12 násobne viac ako sledovanosť konkurencie. Z uvedených čísel za posledných 5 mesiacov badať trend, že naplniť 1,5 % celodennú sledovanosť po roku vysielania bude pre novú spravodajskú televíziu ambicióznym plánom. Uvidíme, či ohlásené zmeny na CNN Prima NEWS stanici dopomôžu k lepšej sledovanosti.

CNN Prima NEWS sa darí aspoň v online

V septembri exceloval aspoň web CNNPrima.cz s 1 603 390 reálnymi užívateľmi a cca 2,9 milióna videoprehraniami. Na Facebooku dokáže stanica osloviť cez 4 000 000 ľudí. Ukazuje sa, že v online môže byť projekt nakoniec oveľa viac úspešnejší, ako samotný televízny kanál CNN Prima NEWS.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.