PRAHA – Kauza odstartovala, když služba FlashNews začala svým klientům v aplikaci nabízet informace z tisíců zdrojů, a přitom přebírala celé titulky, perexy i titulní fotografie z různých webů. Netrvalo dlouho a vydavatelé se začali bouřit a ozývat. I když Filip Horký, který projektu FlashNews šéfuje, nejprve tvrdil, že je vše právně v pořádku, nyní se omlouvá a sype si i s firmou popel na hlavu.

“Začínáme znovu. A lépe.” Tak zní první slova Filipa Horkého po kauze, kterou kontroverzní projekt rozpoutal. Původním záměrem projektu přitom prý bylo, podpořit mediální prostředí v každé zemi, do které FlashNews přijde. První takovou zemí mělo být právě Česko. Tento plán ale evidentně nevyšel.

Šéf projektu FlashNews Filip Horký. Zdroj: Facebook/Filip Horký

“Když firma udělá chybu, měla by se k ní umět postavit čelem. My jsme ji udělali, když jsme nedokázali správně komunikovat naši vizi především s vydavateli. A tuto chybu nyní napravujeme. Vydavatele, kteří vyjádřili nesouhlas s tím, že jsou mezi zdroji ve FlashNews, jsme z naší platformy odstranili. A zároveň s některými z nich pokračujeme v jednáních o budoucí spolupráci,” napsal Filip Horký ve stanovisku Flash News.

V aplikaci už tak nenajdete příspěvky médií z vydavatelství Economia, Mafra, webu Info.cz nebo ze specializovaného online zpravodajství Z dopravy.

Popis služby FlashNews. Zdroj: FlashNews.com

“Pořád u nás najdete přes 10 tisíc zdrojů, které vám přinášejí informace o všem, co vás zajímá. A s některými z těch vydavatelů, které jsme odstranili, pokračujeme v jednáních o podmínkách, za jakých u nás znovu budou – podmínkách, které budou nezpochybnitelně vyhovovat oběma stranám,” doplnil Horký.

Co vydavatelům na projektu FlashNews vadilo? To si můžete přečíst zde

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *